O plotkowaniu i szerzeniu pogłosek

Autor: Paweł Fortuna

Na przełomie lat 70. i 80. pojawiła się pogłoska, zgodnie z którą firma Procter & Gamble jest kierowana przez wyznawców Kościoła Zjednoczeniowego Sun Myung Moon. W 1985 roku P&G zmieniła logo, które było obecne na produktach od 135 lat! Znane są też inne pogłoski: Kentucky Fried Chicken stał się KFC po tym jak rząd USA stwierdził, że genetycznie modyfikowany drób nie może być określany mianem „chicken”, dla wyrównania niedoboru protein McDonald’s dodaje do hamburgerów zmielone dżdżownice, czy też pogłoska, zgodnie z którą właścicielami Coca-Coli są Mormoni.

więcej

Jak marketing szeptany wygrywa wybory?

Autor: Szymon Paroszkiewicz

Internet zmienia sposób uprawiania polityki. Najlepszym przykładem tego zjawiska są ostatnie wybory prezydenckie w USA, a w szczególności osoba Baracka Obamy. W jego kampanii na niespotykaną dotąd skalę wykorzystane zostały nowe narzędzia „szeptanego” marketingu politycznego, których podstawą jest Web 2.0.

więcej

Sens i nonsens komunikacji niewerbalnej - reguła 55%-38%-7%

Autor: Paweł Fortuna

W artykule koncentrujemy się na powszechnych fałszywych przekonaniach, mylnych interpretacjach, czy też nieuzasadnionych generalizacjach związanych z szeroko pojętą sferą komunikacji niewerbalnej. Wierzymy, że nasze refleksje w parze z Państwa obserwacjami zbliżą nas do istoty tego fascynującego zjawiska i pomogą nam zrozumieć jego rzeczywiste znaczenie w codziennym życiu.

więcej