Byłeś przekonujący i … straciłeś klienta. Czego zabrakło?
Autor: Paweł Fortuna
Nie ma wątpliwości co do tego, że najbardziej pożądanym efektem każdej wizyty handlowej jest pozytywna decyzja klienta dotycząca współpracy, uwiarygodniona aktem podpisania umowy. Finalizowanie sprzedaży w trakcie pierwszego spotkania należy do rzadkości, szczególnie wtedy, gdy oferta jest złożona, w grę wchodzą znaczące kwoty, wysoki poziom ryzyka i/lub aktywne działania konkurencji. W większości przypadków rozmowa kończy się znanym wszystkim handlowcom stwierdzeniem: Musimy to jeszcze przemyśleć, co oczywiście daje nadzieję na kontynuację rozmów, lecz jest równoznaczne z utratą kontroli nad procesem decyzyjnym. Często zdarza się, że klient wyraża pozytywną ocenę oferty, ale nie ma pewności czy jest to tylko bluff połączony z kurtuazją, czy dobry prognostyk dalszej współpracy.
więcej
Buzz marketing – manipulacja, czy klucz do sukcesu?
Autor: Szymon Paroszkiewicz
Buzz marketing (marketing szeptany) to forma promocji, bazująca na przekazie ustnym – plotce (ang. word of mouth). Plotkowanie jest czynnością przyjemną samą w sobie, nieformalną rozmową, wymianą informacji, które zazwyczaj mają poparcie w faktach. Nikomu przecież nie zależy na szerzeniu absurdów i stwarzaniu sobie w ten sposób statusu osoby niewiarygodnej. Plotkowanie ma najczęściej charakter oceniający, lecz należy je odróżnić od szkodzących innym pogłosek, czy pomówień.
więcej
Viral Marketing od podszewki
Autor: Karolina Królikowska-Grzelak Paweł Fortuna
Ile razy w ciągu dnia odbierasz e-mail z rozbawiającym obrazkiem, krótkim filmem,
z adnotacją „sprawdź to”? Jak często za czyjąś namową odwiedzasz Smog, Wrzutę lub YouTube? Być może zauważyłeś, że obrazek, film lub program, który oglądałeś zawierał logo, być może sam wysyłałeś taki mail innym. Każdy z nas jest aktywnym ogniem sieci virala.
więcej
Energetyczny marketing szeptany – nowoczesne formy promocji produktów i usług
Autor: Szymon Paroszkiewicz Paweł Fortuna
Uwolnienie rynku energii w Polsce daje możliwość zastosowania takich narzędzi promocji, jakie do tej pory nie były szeroko stosowane w procesie kształtowania świadomości marki i budowania relacji z konsumentami. W artykule prezentujemy namiastkę pomysłów, które naszym zdaniem powinny na stałe wejść do kanonu działań marketingowych spółek energetycznych.
więcej